KUPOVINA MATIČNE PLOČE – SAVETI I OBJAŠNJENJA

****************************************************************************

VAŽNO OBAVEŠTENJE !!!

Poštovani čitaoci,

Veoma mi je drago da Vam saopštim da vaš komšija prelazi na novi, lepši, pregledniji sajt, mimo wordpress-a sa svojim domenom www.itkomsija.com

S tim u vezi, ovaj sajt više neće biti aktuelan i neće biti ažuriran.
Sve dosadašnje članke koje ste čitali i koje čitate ovde možete pročitati na novom sajtuwww.itkomsija.com , a takođe očekujte nove članke i moje aktivnije bavljenje blogom i fejsbuk stranicom IT KOMŠIJA gde mi možete pisati.

Želeo bih da se zahvalim svima koji su čitali ovaj blog za ovo vreme njegovog postojanja i  da se izvinim svima što veoma dugo nisam pisao ništa, jednostavno mi obaveze nisu dozvoljavale. Takođe, želeo bih da se izvinim ljudima koji su mi pisali na mejl, a nisam im odgovorio opet iz istih razloga.

Drago mi je što na neki način ponovo počinjemo sa ovom pričom na jednom višem nivou.
Do sledećeg čitanja,

Vaš IT KOMŠIJA !

*******************************************************************************

Bilo da kupujete novi računar ili se odlučujete za zamenu stare matične ploče, treba nekoliko stvari da imate na umu pre nego što obavite kupovinu.

Matičnu ploču posmatrajte kao nervni sistem računara u koji se „ubadaju“ sve ostale komponente i preko koje komuniciraju sve ostale komponente jedna sa drugom. No, nisu sve komponente kompatibilne sa svakom pločom koja postoji na tržištu. Evo ukratko najbitnijih stvari vezanih za kompatibilnost matične ploče sa ostalim komponentama u računaru na koje morate obratiti pažnju:

  1. Soket(ležište) procesora – Svaka matična ploča ima ležište u koje se umetne procesor, a svako ležište ima OZNAKU koja odgovara ISKLjUČIVO seriji procesora koja je namenjena za ta to ležište. Dakle, proverite da li se oznaka soketa(ležišta) za koje je procesor namenjen ista kao oznaka samog soketa(ležišta) na matičnoj ploči. Za svaki soket je napravljena čitava jedna serija procesora, tako da je izbor procesora i cenovni rang istih veliki(uglavnom).
  2. Tip RAM memorije – Uverite se da je tip RAM memorije koji planirate da koristite ISTI onom koji prima matična ploča koji planirate da pazarite. Tipovi RAM memorija za desktop računare su: DDR, DDR2, DDR3 i nedavno predstavljeni najnoviji tip DDR4. Takođe, proverite koju količnu RAM memorije prima ploča koju planirate kupiti.
  3. Konektori za Hard Diskove i opitčke uređaje – Postoje 2 tipa konektora pomoću kojih se hard disk i CD/DVD ROM uređaji kače na matičnu ploču, a to su stari PATA i novi SATA konektori. Na ovo trebate obratiti pažnju isključivo ukoliko planirate zameniti ploču u starom računaru, jer postoji mogućnost da imate PATA hard disk, a ploče sa PATA konektorima se više ne mogu kupiti nove. Dakle proverite da li je vaš hard disk namenjen za PATA ili SATA konektore.
  4. Slot za grafičku karticu – Slična priča kao i sa PATA / SATA konektorima. Postoji jako mator standard za slot u koji se umeće grafička kartica tj. AGP slot, pa ukoliko imate jako staru grafičku karticu proverite za koji slot je ona namenjena. Već duže vreme standard za slot za grafičke kartice jeste PCI-Express slot.

 

b1190937-2

 

 KLIKNI NA SLIKU ZA OVEĆANJE

To je ukratko ono na šta treba da obratite pažnju vezano za kompatibilnost ostalih komponenata sa matičnom pločom.

Takođe, pri kupoviti matične ploče trebate videti da li ploča poseduje vama dovoljan broj ulaza/izlaza na zadnjoj strani kao što su:

-USB portovi

-Audio ulazi/izlazi za vaše zvučnike, slušalice mikrofone itd.

-Izlaz za integrisanu grafiku ukoliko koristite integrisanu grafiku.

2

Na kraju, valjalo bi progovoriti koju o generalnom kvalitetu matičnih ploča danas. Iz višegodišnjeg iskustva vezanog za servisiranje i sklapanje računara, jedina dva brenda koja bih vam preporučio jesu GIGABYTE i ASUS. Moram priznati da se generalno kvalitet ploča u zadnje vreme jako poboljšao prvenstveno zbog upotrebe kvalitetnijih kondenzatora na pločama od kojih ponajviše zavisi kvalitet struje koji teče kroz samu ploču, ali jedina dva brenda koja su mnogo godina ostala konstantno kvalitetna jesu GIGABYTE i ASUS.

Dakle da sumiram. Matična ploča NEĆE direktno uticati da performanse vašeg računara, ali ona vam diktira kakve ostale komponente možete koristiti i koliko je vaš računar nadogradiv u budićnosti, a takođe igra veliku ulogu u sveukupnom kvalitetu računara, jer je kvalitet elektronskih komponenti na njoj, pored napanjanja, direktno odgovoran za kvalitet struje u celom računaru.

 

Svaki komentar, pitanje i predlog su više nego poželjni.

Do sledećeg članka,

Vaš IT KOMŠIJA.

46 thoughts on “KUPOVINA MATIČNE PLOČE – SAVETI I OBJAŠNJENJA

  1. Imam jedno pitanje hteo bi da kupim gemerski racunar za ne vecu cenu od 400e pa sastavljao sam nesto i nalazio ovo su komponente koje sam sastavio:
    AMD FX-6300
    Nvidia GeForce GTX750
    DDR3 2x4GB 1600MHz Kingston HyperX Beast CL9
    ASRock 970 Pro3 R2.0
    Toshiba DT01ACA050
    Samsung SH-224DB/BEBE
    520W Blueberry BC-M42-520

    Dali je to dobro ili moze bolje

    Liked by 1 person

    • Izvinjavam se na kasnom odgovoru, wordpress mi je iz nekog nepoznatog razloga vaš komentar stavio u spam.
      Za te pare, konfiguracija je fenomenalna. Jedino što bih ja zamenio jeste grafička kartica i umesto GTX 750 stavio Radeon R7 260x iz prostog razloga što vaša ploča podržava CrossFire, pa kasnije možete dodati jos jednu istu grafičku i time znatno poboljšati performanse u igricama. Pojedinačno su obe kartice gotovo istih performansi.

      Sviđa mi se

  2. Pozdrav. Hteo bih da sastavim jednu jaču gejmersku konfiguraciju pa bih jako cenio vaše mišljenje u vezi sa odabirom matičnoe pločoe ako bi procesor bio AMD FX-8350, a grafička kartica AMD Radeon R9 270X. Mnogo hvala na odgovoru unapred.

    Sviđa mi se

  3. Pozdrav,

    Uskoro kupujem novi kompjuter, pa hocu da sklopim solidanu gejmerski konfiguraciju. Zanima me vase misljenje ili savet pre nego sto pocnem sa kupovinom komponenti.

    Maticna: ASRock n68c- GS FX

    Procesor: AMD FX-6300

    Ram: 8GB ddr3 kingston 1600mhz

    Hard disk: od starog kompjutera imam 250GB i 1TB eksternog

    Graficka: Radeon r7 240 1gb

    Sto se tice graficke, nasao sam par polovnih i jeftinih grafickih kartica od gore pomenute r7 240:

    1. Radeon hd 6770 1gb

    2. Radeon hd 5750 1gb

    Hvala unapred na odgovoru.

    Sviđa mi se

    • Pozdrav Nemanja!
      Predlažem da umesto FX 6300 uzmete FX 6100, jer je razlika minimalna isključivo u radnom taktu procesora, a sam čip je isti, a uštedćete više od 2000 dinara.
      Dalje, R7 240 svakako nije grafika koja se može smatrati „solidnom gejmerskom“, pogotovo je greh upariti je sa ovako ozbiljnim procesorom. Predlažem Vam da ukoliko ste u mogućnosti kupite polovnu R9 270 grafičku koja se kreće tu oko 90e. NIKAKO ne predlažem pomenute 6xxx i 5xxx grafike jer su prilično zastarela tehnologija i neće podržavati nove DirectX API-je.
      Takođe, nisam siguran u kvalitet pomenute ASRock ploče. U zavisnosti od vašeg budžeta, gledajte da kupite bilo koju Gigabyte ploču, biće bolja kupovina od ovoga.
      Još jednom srdačan pozdrav i hvala što čitate blog!

      Sviđa mi se

  4. Hvala na savetu, poslusacu vas.
    Samo me jos zanima posto sam nasao R9 270 polovnu za 100e, ali imaju dve verzije: Sapphire Dual-X Radeon R9 270 i Club 3D Radeon R9 270, koju verziju da izaberem, po jacini su maltene iste samo je razlika sto Sapphire verzija ima dva ventilatora, a Club3D ima jedan.

    Sviđa mi se

  5. Pozdrav,
    Crkla mi je graficka kartica i sad ne znam kako da kupim novu, posto ne znam koja je kompatibilna sa mojom maticnom plocom.
    Maticna je model: 945GCM-S2C
    chipset: Intel i945G
    manufacture: Gigabyte Technology

    Liked by 1 person

    • Pozdrav Biljo.
      Vaša ploča podržava PCI Express slot za grafičku karticu koji je još uvek standard u industriji, tako da bez problema možete bilo koju PCI Express grafičku karticu da kupite u radnji i radiće Vam posao.

      Hvala što čitate blog!

      Sviđa mi se

  6. Pozdrav! Crkla mi je matična ploča na laptopu Asus Lamborghini vx2 pa bih da je poručim iz Kine. Na sta da obratim paznju? Ima ih u ponudi, ali sve su skoro bez CPU? Sta vi mislite?

    Sviđa mi se

    • Kupovina matiče ploče za laptop je vrlo često neisplativ sport. Model mora biti IDENTIČAN modelu koji je crko. Nadam se da ste uračunali carinu i PDV na tu cenu iz Kine. Ukoliko je ova vaša ploča iz kine bez procesora, a procesor na staroj je je preživeo, dodatni trošak bi bio da vam profesionalci odleme procesor sa stare i zaleme na novu, jer su uglavnom oni integrisani tj zalemljeni na ploču, ali opet, ne mora da bude. Vrlo retko je u pitanju soket poput onih na desktop računarima gde prebacivanje procesora s jedne ploče na drugu ne predstavlja neki zahvat. Sve u svemu, isplativost ovoga zavisi od pomenutih detalja.
      Pozdrav!

      Sviđa mi se

  7. Pozrdav!
    Zelim da kupim racunar koji ce mi sluziti najvise za programiranje, na njemu necu igrati igrice pa mi nije potrebna externa graficka kartica. Budzet mi je malo samo 30000, ne treba mi hard, ram cu kasnije ubacivati, a pola od tog novca dacu na procesor, ja sam mislio da uzmem AMD A10 7870K ili neki mozda malo slabiji, ali u vezi maticnih ploca bas i nemam znanja. Koju mi maticnu plocu preporucujete, najbolje bi bilo ako moze da ima 4 slota za ram. Izdvoijo bih oko 50e

    Sviđa mi se

    • Pozdrav!
      Za te novce svakako nije moguće uzeti veću ploču koja bi imala 4 slota za ram. Takođe, odabir zavisi od toga koliko vam je bitno da imate HDMI izlaz na ploči, a s obzirom da planirate koristiti taj APU čip, mislim da bi valjalo da na ploči imate HDMI.
      Sve u svemu, ako pričamo konkretno o tom procesoru koji ste naveli ili nekom drugom za FM2+ soket, moja preporuka za ploču je Gigabyte F2A88XM-HD3.
      Ukoliko vam je to mnogo para, alternativa je Gigabyte F2A68HM-DS2 bez HDMI izlaza.

      Sviđa mi se

    • Dobar je to procesor za osnovne stvari za koje vama treba. Nikakvo igranje novih, grafički zahtevnih igara nije moguće na njemu, al opet neke popularne stvari tipa CS, LOL itd ćete moći pokrenuti.
      Hlađenje dobijate uz procesor, ali svakako preporučujem da ga zamenite sa recimo LC-Power Cosmo Cool hlađenjem koje je jeftino, a fino radi posao.
      Napajanje bilo koje brendirano i jeftinije će raditi posao za tu vašu konfiguraciju. Nešto tipa Raidmax RX400-XT.

      Sviđa mi se

  8. Pa u principu meni ovaj kompjuter i nece sluziti za igrice, nego najvecim delom za programiranje, c++, java i kasnije baze podataka. Sta ti mislis da li bi ova konfiguracija mogla da mi obavlja to dobro?

    Sviđa mi se

  9. Pozdrav Dušane 🙂

    Naravno, imam pitanje ..
    Uzimam par komponenti, pa gledam kako najbolje to da uparim ..
    • Procesor sam hteo da bude Intel i5
    • RAM: Kingston 2x4gb HyperX
    Treba mi dobra matična, sa kvalitetnom integrisanom grafikom (naravno, za par meseci bi ubacio externu, btw, imam na umu – nVidia GTX 750-Ti )

    Hvala unapred 🙂

    Sviđa mi se

    • Veliki pozdrav!

      Prvo moram da vam kažem da je Intel i5 užasno širok pojam. Ovi procesori se provlače kroz nekoliko generacija i svaki ima svoju tačnu oznaku npr. Intel i5 4670k. Dok mi ne kažete tačan model i5 procesora, ne mogu vam predložiti ploču za njega, jer za različite generacije i5 procesora postoje ploče sa različitim podnožjem(soketom) za te procesore.
      Grafički procesori više odavno nisu integrisani na matičnoj ploči, već u samom procesoru, a svaki i5 ima u sebi integrisan grafički procesor.
      Nadam se da sam vam malo približio tematiku.

      Pozdrav!

      Sviđa mi se

  10. Pozdrav Dusane,

    Imam problem u vidu lipsalog HDD. U pitanju je bio “Maxtor diamondmax 21, STM3320820AS (320 Gb, 3.5 , 7.200Rpm, Cache buffer:8Mbytes), SATA“. Ploca je ASUS-ova, a evo i linka za nju: “https://www.asus.com/Motherboards/P5B/“. Ispao sam iz price oko racunara jer ovaj moj koristim vec 8 god, a i zadovoljava sve moje prohteve tako da nisam imao preterano potrebe da pratim novitete u tehnologiji, a ni “vremena“.:-)
    Ono oko cega mi treba tvoja pomoc ili savet je koji HDD da uzmem sada, a treba mi za sve, tj da bude univerzalan, sa sistem, rad sa programima, skladistenje podataka, filmove, ….. itd, a i naravno da ima veci prostor nego moj stari? Budzet je od 40e -70e.
    Malo sam gledao po internetu i vidim da je Western Digital jako forsiran, a ima cetri modela, zeleni, plavi, crni, crveni. Po specifikaciji sam cak izdvojio jedan WESTERN DIGITAL Red WD10EFRX 1TB SATA600 64MB.
    Naravno, da ne zaboravim, da li ja u opste mogu da koristim neki od ovih novijih HDD posto vecina ima oznaku SATA300, SATA600….???
    Unapred hvala!

    Sviđa mi se

  11. Pozdrav Dusane,

    Zelim da napravim mali upgrade masine a najpre maticne ploce. Imam Gigabyte GA 965P DS3 rev.3 maticnu plocu i na njoj Intel I5-2500k procesor koji mislim da i dalje zadrzim jer je overklokabilan (u dogledno vreme bih uzeo neki od najjacih Intel i7 procesora po snazi i novije izrade). Na masini je 16GB DDR2 solidnog kvaliteta i Gainward GeForce GTX560 graficku. Samsung 120GB SSD, Hitachi HDD 750 GB, WD HDD 1TB, ASUS D-KARA zvucna kartica, OCZ 600W napajanje, DVD-RW, cetiri ventilatora – jedna 12ica za izvlacenje vazduha pozadi na kucistu i jos dva ventilatora 8ice sa prednje strane kao i ventilator 9ka sa strane kucista.

    Zamolio bih te Dusane da das neki svoj predlog ili par varijacija kako mislis da bi mogla masina da se unapredi?
    Hvala

    Sviđa mi se

  12. Pozdrav Dusane

    Nadam se da cete naci vremena da mi odgovorite.Druga varijanta je da idem i na novu plocu sa novjim socketom i drugi procesor i da daju jace performanse od ove kombinacije koju imam sada.Ploca koja podrzava DirectX 12 koju bih kasnije nadogradio i novijom grafickom.Kakvo je vase vidjenje sta bi bilo najbolje resnje?

    Hvala

    Sviđa mi se

  13. Pozdrav zeleo bi da sastavim jedan gejmerski racunar do 300e pa mi je potrebna pomoc nisam bas puno upucen u sve pa ako moze neki savet ili neka konfiguracija hvala unapred 🙂

    Sviđa mi se

  14. Pozdrav,

    Juce sam narucio procesor i maticnu plocu.
    AMD Athlon X4 840 i maticna ploca Biostar A58ML
    Imam graficku karticu AMD Radeon HD 5450 i ram memorija DDR3 2×2.

    Zanima me da li ce ove komponente lepo raditi na gore navedenoj maticnoj ploci?
    Hvala u napred

    Sviđa mi se

  15. Pozdrav! Iz odredjenih razloga nisam nov racunar pre 10 meseci, dobicu novac za njega oko 2 meseca. Budzet je 500e. Dakle, racunar ce mi trebati za programiranje, time cu se baviti u zivotu, a graficka za igrice i to mi nije potrebna. Da li mozete da mi preporucite konfiguraciju za 500e, dakle sa integrisanom ili mozda salbijom eksetrnom grafickom karticom.

    Hvala unapred

    Sviđa mi se

  16. Pozdrav.
    Molio bih vas da mi pomognete pri izboru ploce. Hteo bih u starom racunaru zameniti plocu da bih mogao da ubacim malo bolji procesor, neki quad recimo. Moja poca je asus P5LD2 SE. Razmisljam se izmedju
    ASUS P5W DH DELUXE/WIFI
    GIGABYTE GA-G41MT-S2PT
    ASUS P5K PRO.
    Hvala 🙂

    Sviđa mi se

  17. Pozdrav,planiram kupovinu gejmerskog racunara pa sam zamislio da sastavim ovakav. Da li biste vi nesto promenili?Hvala

    Intel i7 6700 3,40-4,00GHZ Gamer + ASUS STRIX RX 470 4GB,
    Procesor: Intel i7 6700 3,4-4,0GHZ Skylake 14nm,
    Ploca: GIGABYTE H110M-DS2 DDR4,
    Ram Memorija: G.SKILL 8GB Ripjaws V 2400Mhz DDR4,
    Graficka karta: ASUS STRIX RX 470 4GB,
    HDD: 1000GB WD Blue Sata III 7200,
    Napajanje: LC600H 600W,
    Kuciste: MS Ranger

    Sviđa mi se

    • Pozdrav. Nisu vam usklađeni procesor i grafika baš… Ne treba vam toliko skup procesor za gejming. neki bolji i5 poput 6500 ili 6400 bi bio dovoljan, a grafiku bih predlozio da uzmete bolju za tu razliku. Moj predlog je ili RX480 ili GTX 1060, veoma su sličnih performansi.

      Sviđa mi se

  18. Pozdrav, Dusane.
    Imam relativno star procesor PENTIUM DUAL CORE E6600 3.06 GHz na kompjuteru na kome mi je graficka kartica crkla. Hteo bih da znam da li cu kupovinom graficke karte ASUS Radeon R7 250 1GB GDDR5 – R7250-1GD5 moci da izvucem maksimum iz nje sa ovim procesorom ili moram i procesor da promenim? Hvala unapred

    Sviđa mi se

    • Pozdrav!
      Teško. Pravo pitanje bi bilo, šta vam je krajnji cilj sa tim računarom? Šta biste primarno radili sa njim? Taj vaš procesor leži na staroj 775 platformi i ne možete vi bog zna kakav upgrade napraviti na toj platformi kupovinom novog procesora. Kada ukombinujete cenu te grafičke + procesor koji biste možda kupili, uloženi novci vam se neće isplatiti u smislu performansi.
      Moj prelog je nov računar sa nekim novim AMD APU čipom koji kombinuje procesor i grafiku u jednom.

      Sviđa mi se

  19. Zozdrav hteo sam nesto da vas pitam sastavio sam neki racunar ali ne znam koju da uzmem maticnu plocu pa ako bi ste mogli da mi pomognete oko toga bio bih vam veoma zahvalan 🙂

    NVidia GT-9800-Graficka kartica
    Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz -Procesor
    ram memorija ddr3 4GB kingston-

    Hvala unapred

    Sviđa mi se

  20. Pozdrav Dusane! Odlicna tema !

    Molim Vas za jedan savet, crkla mi je ploca MSI 870s-C45 fx (amd 870 chipset) koja je radila odlicno cini mi se vise od 7 godina, pregrejala se jer je fen na kuleru oslabio.

    Procesor mi je phenom ll X6 1055T cini mi se (vuce 125w)
    grafika radeon 6850

    Bitno mi je da ne moram da apdejtujem windows pri instalaciji nove ploce (po pretrazi na netu zakljucio sam da slican chipset na novoj ploci resava to)

    U servisu mi nude polovnu asus M5A97 EVO r2.0 za 60e ( sa sve nekim kulerom i phenom x2 uz nju) , zapravo ne znam da li je bolje uzeti i malo slabiju ali novu plocu, ili je ovaj polovni asus odrziv i moze se pokazati boljom kupovinom od nove M5A78L-M LX3 recimo ? (povezali su navedenu polovnu plocu i kazu da sve radi nema potrebe za reinstalacijom windowsa sto je super, ali postoji strah da li ima smisla uzimati polovnu plocu)

    Racunar koristim ne za gejming nego u radne svrhe, renderi, fotosop, gomile tabova :D, 3d i slicno, isto mi je bitno

    Moje pitanje je da li je polovnim maticnim plocama kvalitet potrosiv znatno sa vremenom koriscenja ili je kvalitet odrziv, da li uzeti novu a slabiju za istu cenu ili ovu polovnu vec povezanu?

    Sviđa mi se

  21. Postovani Dusane procitao sam sve vase odgovore na pitanja citalaca pa me interesuje ,ako bi ste bili ljubazni da mi objasnite,korelacija izmedju graficke kartice i procesora.Planiram kupovinu u skorije vreme pa sam se udubio u materiju.

    1. Npr kako znati da li ce AMD A8 7650k moci da izvuce maksim ako je sa grafickom koja ima ddr5 memoriju u odnosu na graficku koja ima DDR3 memoriju.Ako me razumete mislim kako prepoznati tu korelaciju?

    2. Isto sam vas zeleo da pitam intelova integrisana grafika koristi maximum 1gb od ukupne Ram memorije,A AMD integrisana grafika max.2gb od ukupne Ram memorije,Da li to znaci da je AMD integrisana grafika jaca,tj sa vecim mogucnostima?

    Verovatno cu upariti jednu od ponudjene dve solucije te odatle i proizilaze moja pitanja:
    1. GA-B150M-D2V
    pentium G4500
    DDR4 4 GB
    2. GA-F2A88XM-DS2
    A8 7650k
    DDR3 4GB

    Identicna je cena za obe konfiguracije. Inel (prednosti ddr4,),AMD (4 jezgra procesor).
    OBE konfiguracije zbog maticnih ploca imaju lepe mogucnoti prosirivanja– ram memorije,skupljeg procesora i naravno graficke karte.

    Vasi odgovori na pitanja ce mi pomoci da donesem konacnu odluku,jer dok se ne kupi graficka karta -koja ce mi integrisana grafika bolje sluziti, a kad se kupi graficka karta-koji procesor ce bolje izvuci maksimum iz graficke sa ddr5 memorijom.

    Unapred hvala i izvinite na opsirnosti

    Sviđa mi se

  22. Zaboravih da napisem Intel pentium dual core G4500 (g4520 kod nas nazalost nema a bolji je) koristi HD530 integrisanu grafiku (kao i i3 6100) a Amd a8 7650k Radeon R7 inegrisanu grafiku.

    Sviđa mi se

    • I ja trenutno imam vrlo sličnu dilemu kao ti Dragane. Da li si uspeo da dođeš do odgovora i šta si uradio?
      Ja sam pokušao da nađem matičnu ploču za A8 7650K sa DDR4, ali nisam uspeo. Zna li neko da li tako nešto uopšte postoji?

      Sviđa mi se

  23. Pozdrav,
    Video sam u winwin-u ovu konfiguraciju,i razmiljao da kupim:
    LGA1151 H110, PCIe/DDR4/SATA3/GLAN/7.1
    CPU LGA1151 Intel Core i5-7500, 3.4GHz (turbo 3.8 GHz)
    DDR4 8GB
    SSD 240GB + HDD 1TB
    GeForce GTX1060 6GB DDR5, HDMI/DVI/DP/192bit
    DVD+/-RW 24xDVD/16xDVD-RAM
    500W
    Medjutim zanima me,posto je jedino maticna ploca malo losija,da li je bolje uzeti ovaj kompjuter ili sastaviti sam sa boljom maticnom i malo losijim komponentama?(Gigabyte Z270-Gaming K3 – ATX – LGA1151 Socket – Z270,GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G ,SSD 120GB,ostale komponente bi ostale iste)
    Hvala unapred na odgovoru.

    Sviđa mi se

  24. Postovani,

    Kako Vam se svidja sledeca konfiguracija za developerski rad na racunaru:
    *Maticna ploca – MSI Z170A SLI
    *Procesor – i5-6500 1151 BOX
    *RAM – HyperX 16GB FURY DDR4 2133MHz CL14 KIT
    *Graficka kartica – MSI Radeon RX 550 AERO ITX 2G OC
    *Hard – Samsung SSD 500GB EVO + Seagate Desktop 1TB HDD 7200 64MB SATA3

    Prinudjen sam da menjam racunar zbog zastarelosti prethodnog, i odlucio sam se da sastavim samostalno konfiguraciju (prvi put u zivotu, prethodno imao laptop). Malo sam zardjao sa komponentama, pa me zanima Vase misljenje o mom trenutnom odabiru, kao i naravno savet za izmene ukoliko ga ima.

    Hvala unapred.

    Sviđa mi se

Ostavite odgovor

