KONZOLE ILI PC – ŠTA JE BOLJE ZA GEJMING?

****************************************************************************

VAŽNO OBAVEŠTENJE !!!

Poštovani čitaoci,

Veoma mi je drago da Vam saopštim da vaš komšija prelazi na novi, lepši, pregledniji sajt, mimo wordpress-a sa svojim domenom www.itkomsija.com

S tim u vezi, ovaj sajt više neće biti aktuelan i neće biti ažuriran.
Sve dosadašnje članke koje ste čitali i koje čitate ovde možete pročitati na novom sajtuwww.itkomsija.com , a takođe očekujte nove članke i moje aktivnije bavljenje blogom i fejsbuk stranicom IT KOMŠIJA gde mi možete pisati.

Želeo bih da se zahvalim svima koji su čitali ovaj blog za ovo vreme njegovog postojanja i  da se izvinim svima što veoma dugo nisam pisao ništa, jednostavno mi obaveze nisu dozvoljavale. Takođe, želeo bih da se izvinim ljudima koji su mi pisali na mejl, a nisam im odgovorio opet iz istih razloga.

Drago mi je što na neki način ponovo počinjemo sa ovom pričom na jednom višem nivou.
Do sledećeg čitanja,

Vaš IT KOMŠIJA !

*******************************************************************************

Večita debata među gejmerima. Koja platforma je bolja za igranje igara, PC ili konzole? Kao i sve u životu, tako i na ovom polju i jedna i druga strana imaju i prednosti i mane. U ovom članku IT KOMŠIJE ću pokušati da vam predočim šta vam nudi jedna, a šta druga strana sa ciljem da sami izvedete zaključak na ovu temu.

1

Krenimo za početak od jedne od najvećih zabluda na ovu temu, a to se odnosi na hardver. Ako ste mislili da su konzole hardverski jače od računara, pogrešili ste. Jednostavno nisu. Nekada,u vreme PlayStation 1 i 2 konzola to jeste bio slučaj, ali danas više ne. Za iste novce koje platite konzolu moguće je sastaviti hardverski jači PC od konzole, da ne govorim o slučajevima kada imate na raspolaganju više od 450 evra za kupovinu računara, koliko trenutno kod nas košta PlayStation 4. No, da li će taj računar od 450 evra jednako dobro terati igre kao PlayStation 4, pogotovo za par godina je POTPUNO druga priča i tu sad dolazimo do same suštine konzola, a to su igre.

Ključna stvar koju trebate shvatiti u celoj ovoj priči jeste ukratko kako funkcioniše industrija igara danas.

OGROMNA većina prihoda kompanija koje prave igre, jeste od prodaje igara za KONZOLE.

99% multiplatform igara tj. igara koje postoje i za konzole i za PC se prvenstveno prave za konzole, pa se onda naknadno portuju(prilagođavaju) PC okruženju. Zbog toga dolazimo u situaciju da na primer PlayStation 3 ili XBOX 360 koji su izašli 2006. odnosno 2005. „teraju“ neke od zahtevnijih igara novijeg datuma kao što su na primer „Metro Last Light“ „Assassin’s Creed Black Flag“. Kako-tako, ali teraju. Nađite mi PC računar iz 2005. godine koje je u stanju da pokrene neke od ovih igara?

Ključ ove „magije“ jeste u optimizaciji za jedan te isti hardver koji imaju milioni vlasnika konzola. Svaka konzola u svetu ima identičan hardver, te je ljudima koji razvijaju igre mnogo lakše da razvijaju igre za milione konzola koje imaju identičan hardver i iz tog hardvera „iscede“ poslednju kap snage, nego da prave igru koja mora da se prilagodi za bezbroj različitih PC konfiguracija koliko ih ima među PC gejmerima. Ako uzmemo još u obzir široko rasprostranjenu pirateriju u PC gejmingu, potpuno nam postaje jasna politika kompanija koje prave igre.

234

5

KLIKNI NA SLIKE ZA POREĐENJE GRAFIKE MEĐU PLATFORMAMA

Bacimo se sad na konkretne prednosti i mane ovih platformi. Krenimo od konzola.

PREDNOSTI KONZOLA:

  1. CENA – Za 450 evra(može se naci i za mnogo manje kod švercera iz Madjarske) dobijate konzolu nove generacije(PlayStation 4 ili XBOX One) koja će biti u stanju da „tera“ igre minimum narednih 4,5 godina na visokom nivou grafičkih detalja.
  2. INTERFEJS PRILAGOĐEN KAUČU – Sve što treba da uradite kada vam se zaingraju igre jeste da zgrabite svoj bežični kontroler, upalite konzolu pomoću njega i izaberete igru na ekstremno pojednostavljenom interfejsu i eto vas u igri. Sve je prilagođeno komforu ispred TV-a. Nema bespotrebnih muka oko podešavanja grafičkih detalja, komplikovanog windowsa, pucanja(krešovanja) operativnog sistema usred igre i slično.
  3. KONTROLERI(DŽOJPEDI) – Dualshock4 , kontroler namenjen za PlayStation 4 konzolu je po meni ubedljivo najbolji kontroler svih vremena. Iako su mnogi kontroleri, pa i Dualshock 4 kompatibilni i sa PC-jem, to sve podrazumeva malo muka oko podešavanja da bi to sve na kraju radilo, a većina ljudi nije u stanju to da napravi. Sve u svemu kada na jednu stranu stavite najbolje kontrolere za PC, a na drugu za konzole, moj subjektivni stav je da su kontroleri za konzole u mnogo čemu superiorniji.
  4. OPTIMIZACIJA IGARA – Retko koja igra za ima problema sa takozvanim „seckanjem“ i sve funkcioniše glatko u velikoj većini slučajeva.
  5. EKSKLUZIVNE IGRE ZA KONZOLE – Igre koje izlaze samo za određenu konzolu. Većina njih ima jako veliki uspeh poput „The Last of Us“ koja se može igrati isključivo na PlayStation 3 i 4 konzolama, a zbog čijeg uspeha je najavljeno i snimanje istoimenog filma.

MANE KONZOLA:

  1. UREĐAJ ISKLJUČIVO ZA ZABAVU – Iako je tema današnjeg članka gejming, valja napomenuti da pri kupovini računara vi kupujete uređaj koji je u stanju da radi mnogo više stvari od puke zabave npr. programi za audio/video produciju, fotošop i slično.
  2. NADOGRADIVOST – Konzolu nije moguće nagodraditi, osim u slučaju hard diska.
  3. CENA IGARA – Igre za konzole znaju biti i do 80% skuplje u momentima velikih popusta i rasprodaja igara karakterističnih za PC naslove. Što se tiče novih naslova, priča je ista, ali razlika nije toliko drastična.
  4. MULTIPLAYER – Online igranje se plaća oko 50 evra godišnje.

U suštni, sve mane konzola jesu prednosti PC-ja i obrnuto,no da sumiramo.

PREDNOSTI PC RAČUNARA:

  1. MULTIFUNKCIONALAN UREĐAJ – Može koristiti i za bavljenje ozbiljnijim stvarima pored gejminga.
  2. NADOGRADIVOST – U svakom momentu kada vaš računar izgubi korak sa vremenom, lako možete nadograditi najčešće jednu komponentu koja vas sputava da pokrenete novije naslove igara.
  3. CENA IGARA – Nove igre su u startu jeftinije i mnogo brže dolazi do obaranja cena igara. Česti popusti, rasprodaje itd.
  4. PIRATERIJA – Velika, ogromna prednost PC računara za naše ljude jeste piraterija. Iako ne bi trebao ovo da uvrstim kao legitimnu prednost, kod nas na brdovitom Balkanu, neminovno jeste…nažalost.
  5. MULTIPLAYER – Online igranje je besplatno.
  6. GRAFIKA – Grafički detalji su svakako superiorni na PC-ju pod uslovom da imate dovoljno jak računar. Kad kažem „dovoljno jak“ mislim otprilike na 3x cenu konzole danas.

MANE PC RAČUNARA:

  1. CENA – Nešto viša cena u startu i neminovni izdaci za nadograđivanje nakon par godina.
  2. WINDOWS – Windows nije operativni sistem prvenstveno namenjen za igranje igara, pa ceo postupak instalacije, pokretanja i podešavanja grafičkih detalja prema vašem računaru može biti problem određenom broju ljudi. U svakom slučaju, daleko komplikovanije nego na konzoli.
  3. OPTIMIZACIJA IGARA – Sve češće srećemo jako loše portove igara za PC koje su pune bagova i zahtevaju nenormalno jak hardver da bi se uopšte normalno igrale. Primeri za to su „Assassin’s Creed Unity“ i „Watch Dogs“ itd. lista je poduža…

Nadam se da sam vam pojasnio neke suštinske stvari vezane za gejming na PC-ju i konzolama.

Ostavite mi vaša mišljenja u komentarima ili mi pišite na itkomsija@hotmail.com

Svako pitanje, predlog, pa i kritika su više nego poželjni.

Pratite IT KOMŠIJU na fejsbuku! https://www.facebook.com/itkomsija?fref=ts

Do sledećeg članka,

Vaš IT KOMŠIJA.

Advertisements

3 thoughts on “KONZOLE ILI PC – ŠTA JE BOLJE ZA GEJMING?

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s