TV DIGITALIZACIJA – ŠTA TREBA ZNATI?

****************************************************************************

VAŽNO OBAVEŠTENJE !!!

Poštovani čitaoci,

Veoma mi je drago da Vam saopštim da vaš komšija prelazi na novi, lepši, pregledniji sajt, mimo wordpress-a sa svojim domenom www.itkomsija.com

S tim u vezi, ovaj sajt više neće biti aktuelan i neće biti ažuriran.
Sve dosadašnje članke koje ste čitali i koje čitate ovde možete pročitati na novom sajtuwww.itkomsija.com , a takođe očekujte nove članke i moje aktivnije bavljenje blogom i fejsbuk stranicom IT KOMŠIJA gde mi možete pisati.

Želeo bih da se zahvalim svima koji su čitali ovaj blog za ovo vreme njegovog postojanja i  da se izvinim svima što veoma dugo nisam pisao ništa, jednostavno mi obaveze nisu dozvoljavale. Takođe, želeo bih da se izvinim ljudima koji su mi pisali na mejl, a nisam im odgovorio opet iz istih razloga.

Drago mi je što na neki način ponovo počinjemo sa ovom pričom na jednom višem nivou.
Do sledećeg čitanja,

Vaš IT KOMŠIJA !

*******************************************************************************

U svoj ovoj trenutnoj histeriji oko digitalizacije, čini mi se kao da ljudima nisu baš najjasnije neke stvari, zapravo, neke osnovne stvari. Internet je pun neverovatno bednih i površnih informacija vezanih za ovu temu, a u toj bednoći prednjači sajt samog ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija koji izgleda ovako http://www.digitalizacija.info/ Ovakvo površno infomisanje građana će neminovno dovesti do neprijatnih iznenađenja koje će doživeti jedan broj ljudi u momentu kad se potpuno pređe na digitalno emitovanje programa od strane svih televizija u etru Republike Srbije. Ovim člankom ću pokušati što jednostavnijim rečnikom da predočim šta nas to čeka u ovoj tranziciji iz analognog u digitalno emitovanje TV signala. Šta je tačno digitalizacija? Digitalizacija je ukratko proces gde TV predajnici prestaju sa emitovanjem analognog signala i počinju u etar da šalju digitalni signal. Naše postojeće antene na krovovima kuća ili pak sobne antene koje već koristimo za prijem analognog signala ne razlikuju analogni od digitalnog tj. primaju sve što dođe do njih i one nisu problem. Problem nastaje kod tjunera u koji ide taj signal sa antene. Posao tjunera jeste da izdvoji jedan kanal koji ste vi izabrali daljinskim upravljačem od ostalih silnih kanala koje hvata vaša antena i prosledi ga na ekran. Ogromna većina ljudi u Srbiji poseduje televizore sa analognim tjunerom koji su u stanju da „prebiraju“ isključivo po analognom signalu, pa tako kad na njega dođe digitalan signal on tu jadan ne zna o čemu se radi, a epilog svega toga jeste da vi ne možete gledati televiziju. Iz tog razloga vam treba jedna sprava koja se zove „Set top box“ i koja u sebi između ostalog ima i digitalni DVB-T2 tjuner. Alternativa je kupovina novog televizora koji u sebi ima DVB-T2 tjuner i u tom slučaju vam ne treba set top box. 1

KLIKNI NA SLIKU ZA UVEĆANJE

Dakle, sada ćete vaš antenski kabl umesto u TV spojiti na set top box, pa zatim set top box spojiti sa TV-om jednim od audio-video kablova u zavisnosti od toga koje ulaze poseduje vaš TV. Tu se praktično priča oko priprema za prijem digitalnog signala završava, medjutim, trebalo bi razjasniti i napomenuti još neke stvari da se sutra ne biste iznenadili.

  1. Ukoliko vam trenutno poneki analogni kanali izgledaju jako loše tj. puni su šuma možete očekivati da ih uopšte nećete moći gledati prelaskom na digitalnu televiziju. Ovo se dešava zato što digitalni tjuner zahteva određeni minimum jačine i kvaliteta signala da bi uopšte bio u stanju da ga obradi i pošalje na ekran, a pošto digitalni signal putuje identičnom putanjom od TV predajnika do vaše antene, izvesno je da će taj signal biti jednako loš. Međutim, ukoliko taj signal ipak poseduje u sebi minimum informacija da ga digitalni tjuner obradi i pošalje na ekran vašeg TV-a, slika na tom kanalu će biti neuporedivo bolja. Dakle to su dva moguća epiloga. Ovaj fenomen se naziva „digitalni efekat litice“
  1. DVB-T i DVB-T2 NISU ISTI STANDARDI!

Čuo sam da se dosta ljudi kod nas zeznulo u momentu kada su odlučili da zbog digitalizacije ipak kupe novi TV sa digitalnim tjunerom i na kraju kupili TV sa DVB-T tjunerom umesto sa DVB-T2 koji je standard prihvaćen u našoj zemlji. Imajte u vidu da je još uvek na našem tržištu jako mali broj TV-a sa DVB-T2 tjunerom pa se dobro raspitajte šta kupujete.

  1. Iako će se većina emitera TV programa postarati da njihov digitalni signal ima isti ili pak veći domet od analognog, postoji mala mogućnost da će sutra, kada se proces digitalizacije završi, domet digitalnog signala određenih TV predajnika biti manji od analognog, pa se nemojte iznenaditi ukoliko ne budete kojim slučajem mogli hvatati kanal koji ste do juče hvatali bez problema.
  1. Izbegavajte antene koje se koriste unutar kuće tzv. sobne antene, jer su daleko podložnije smetnjama i daleko slabije hvataju signal od spoljašnjih koje kačimo na krovove. Ako pak nikako niste u mogućnosti da koristite krovne antene, koristite USMERENE sobne antene umesto neusmerenih, jer daju daleko bolje rezultate pri prijemu digitalnog signala i mnogo su manje osetljive na pomeranja i smetnje.
  1. Još jedna svar koja je kod nas u čestoj upotrebi po kućama jesu spliteri tj. razdelnici TV signala sa ciljem da se signal sa jedne antene gleda na više televizora. Trebate imati u vidu da svaki taj razdelnik deli i jačinu signala na svakom od izlaza ukoliko ih je dva, odnosno četiri puta smanjuje jačinu signala na izlazima razdelnika sa četiri izlaza. Ovo može, a ne mora dovesti do digitalnog efekta litice prethodno pomenutog, zavisno od toga da li je taj krajnji, razdeljeni signal dovoljno jak da ga digitalni tjuner obradi.
  1. Set top box pored osnovne namene poseduje i funkciju reprodukcije audio i video zapisa sa eksterne USB flash memorije, kao i snimanje TV programa na USB flash memoriju.
  1. Nakon digitalizacije konačno ćemo imati stereo zvuk na TV kanalima što do sada nije bio slučaj.

Nadam se da sam uspeo da vam razjasnim najbitnije stvari vezane za ovu trenutno jako aktuelnu temu.

Pišite mi vaše predloge za teme, kritike i sve ostalo u komentarima ili na itkomsija@hotmail.com

Ne zaboravite da lajkujete IT KOMŠIJU na fejsbuku  https://www.facebook.com/itkomsija

Do sledećeg članka,

Vaš IT KOMŠIJA.

7 thoughts on “TV DIGITALIZACIJA – ŠTA TREBA ZNATI?

  1. kupio sam uredjaj ,prikljucio ga i radi sve sem antenskog prikljucka tj onaj izlaz gde se koristi samo antena.Probao sam kod sebe na tv-u i isto tako rade svi sem tog antenskog..inace uredjaj nije za moju kucu vec za komsinicu koja ima stari tv i koji ima izlaz za sv i antenu.utvrdio sam da av izlaz ne radi (probao dvd ).probao sam i da trazim kanale i danadjem na daljinskom video izlaz…Kod mene a i kod nje kada ukljucim preko antene uopste se ne pojavljuje „menu“ vec slika se pokvari skoro skroz,mozda 2 do 3 programa vrede nesto.

    Sviđa mi se

    • Da biste koristili antenski izlaz, vaš set top box mora imati RF modulator. Mali broj na tržištu ih ima, pa ako vam treba eksplicitno antenski izlaz dobro proverite da li uređaj ima RF modulator. Nadam se da sam pomogao. Pozdrav!

      Sviđa mi se

    • Nisam siguran da sam najbolje razumeo vaš problem, ali pokušaću da objasnim.
      Koliko sam ja razumeo, vi ste set top box priključili na laptop sa ciljem da TV gledate na monitoru od laptopa?
      To nije moguće iz razloga što su video konektori na laptopu IZLAZI, a ne ulazi, pa tako je moguće samo sadržaj sa laptopa dalje gledati na nekom drugom monitoru, ali nije moguće sadržaj sa nekog drugog uređaja gledati na laptopu odnosno njegovom monitoru.
      Vaš set top box možete priključiti na bilo koji TV ili monitor koji ima neki od ULAZA kao što su IZLAZI na vašem set top boxu(SCART, HDMI, kompozitni)
      Pozdrav!

      Sviđa mi se

  2. Kupio sam hdd recorder koji sam priključio na postojeći paket SBB,noramalno hvata programe ali je zvuk jako loš,prepun krčanja,na svim kanalima.Kada pustim DVD ili CD zvuk je normalan.Da li je u pitanju softver ili hardver?Recorder je stariji,ali sve ostalo normalno radi…hvala

    Sviđa mi se

    • Pozdrav. Po onome što navodite, meni deluje da je hardverski problem u pitanju tj. da je problem u audio ulazu na tom recorderu na koji dolazi zvuk sa SBB uređaja, čim navodite da vam je zvuk dobar u slučaju kada pustite neki disk.
      Ovo je samo moja gruba ideja o problemu, toliko koliko sam u stanju ovim putem da pomognem. Sve u svemu, mislim da je taj recorder faličan.
      Pozdrav!

      Sviđa mi se

  3. Pozz. Meni dok gledam tv nestane slika 2-3 sekunde i dodje. Kupio sam vox tv. Ima dobru sliku i ton je uredu samo me to zajebava. I ima ugradjen digitalni tjuner.

    Sviđa mi se

Ostavite odgovor

